10 Nisan 2011 Pazar

Butonlara İşlevsellik Kazandırma - Layout Intent Etme

Merhabalar
Bu Butonlara İşlevsellik Kazandırma yazı dizimde butonların kazandırdığı işlevlere göz atacağız.Bu yazımda layout intent etmeyi inceleyeceğiz.Daha açık anlatmak gerekirse şöyle düşünelim ; bir layouttaki butona basınca diğer layoutu ekranda gösteren uygulama . Umarım anlatabilmişimdir.Şimdi örnek uygulamamıza bakarak daha net anlayacağımızı umuyorum.Yaptığım işlemleri adım adım anlatarak sizin adınıza kolaylaştırmayı düşündüm...



1.Adım


Eclipse i açıyoruz. File->New ->Android Project diyoruz.Sonra yukardaki pencere açılıyor.Yukardaki pencerenin tam ss si alınmadığı için önemli yerlerin ss sini aldım.En üstte görünmeyen yerde  Project Name var.Burası workspace inizde oluşacak klasörün adı.Ona göre siz isimlendirme yapın.
Şimdi yukardak resimde gördüğünüz alanları inceleyelim.Build Targetuygulamanızın hangi işletim sistemi ve üzerinde çalışacağını belirlediğiniz yerdir.Ben 1.6 seçtim .Yani bu uygulama android 1.6 ve üstü işletim sistemlerinde çalışmaktadır.
Application Name uygulama adını verir.Yani telefonun ekranında gözüken uygulama ismi.
Package Name java class dosyalarının toplandığı yerdir.Buraya genellikle com.'istediğiniz isim' şeklinde yazılır.ben com.omerfarukozdemir olarak tercih ettim.
Create Activity ise bir class ismidir.
Mini SDK Version Build Targetta seçilen target ın API sidir.Bu bölümü boş bırakıp finish de diyebilirsiniz.Otomatikman orası seçtiğiniz targetın API sı olacaktır zaten.

2.Adım

Projemiz açıldıktan sonra işlemlere başlayabiliriz.Bu uygulama için 2 tane layout ve 2 class ımız olması gerek.Tabi bu sayılar artabilir.Ben sadece bu örnek için konuştum.main.java ve hedef.java classlarını açtık.Layout olarak da main.xls ve hedef.xls layoutlarını açtık.Layoutları istediğiniz gibi doldurabilirsiniz.Önemli olan main.xls de bir tane button olması.Şimdi aşağıdaki resimleri inceleyelim.




Şimdi bu kodları inceleyelim.
main.java  Button meduyla button oluşturuyoruz. denembutton la isimlendiriyoruz.finViewById ile button un id sini yazıyoruz.denemebutton.setOnClickListener ile denemelistener adında bir dinleyici ekliyoruz.

Alt satırdaki kodlarda ise denemelistener adındaki dinleyicimize olay tanımlıyoruz.intentdeneme isminde bir Intent oluşturuyoruz.intentdeneme.setClass da ise olayın main.class ından hedef.class ına doğru olduğunu belirtiyoruz.startActivity de ise intentdeneme isimli Intentin başlatılacağını belirtiyoruz.



Olay kısaca şu..Button a bastığımız zaman denemelistener ın içindeki kodlar çalışıyor.

hedef.java da ise bu class dosyasının hedef.xml layoutunu açacağını belirtiyoruz.

3. Adım


Tüm bu adımları yaptıktan sonra geriye tek birşey kalıyor.O da AndroidManifest.xml dosyasına Yeni oluşturduğumuz activity i tanımlamak.O da hedef.class oluyor.Resmi inceleyerek anlayabilirsiniz.


Sonuç

Butona basmadan önce.main.java ve main.xml
Butona tıkladıktan sonra. hedef.java ve hedef.xml








Umarım faydalı bir anlatım olmuştur.Takıldığınız yerlerde yardımcı olmaya çalışacağım.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
© 2011 Ömer Faruk ÖZDEMİR |